Sjal med hætte

Da jeg var igang med Kauni garnet lavede jeg et af mine sammenstrikkede sjaler. Jeg ville forsøge om det var muligt at lave en form for hætte på sjalet.
Den skulle selvfølgelig også strikkes sammen.

Det var faktisk ikke så svært, der er strikket en trapez først, med huller i siderne. 
Så har jeg strikket rundt om den, oppe i toppen er den ikke snoet sammen,  der er strikket "rigtig" sammen, og der er lavet 2 kiler(vendestrik) foran for at give vide.
Alle dele er startet og sluttet på kontrast garn, så er der strikket videre på sjalet. 




 Som afslutning rundt på kanterne, har jeg forsøg mig med en bølgekant som bla. er beskrevet på side 47 i Maskinstrikkeboka. Den passer meget godt sammen med de sammenstrikkede bølger.Den er rigtig nem at lave og bliver fin, men der er langt rundt.
Tak til Lene som er model.




Kommentarer

Populære opslag